ISO 26000:2010 – Πρότυπο Κατευθυντήριων Οδηγιών Κοινωνικής Ευθύνης

Το ISO 26000:2010 είναι ένα σύνολο οδηγιών το οποίο παρέχει καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και των οργανισμών με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο (γνωστή και ως Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ή ΕΚΕ – Corporate Social Responsibility ή CSR). Ανεξάρτητα το μέγεθος, το είδος και τη δραστηριότητα του οργανισμού το πρότυπο ISO 26000 θέτει τα θεμέλια για την κοινωνική ευθύνη του οργανισμού.
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ISO δεν απαιτεί αλλά καθοδηγεί την επιχείρηση προκειμένου να αυξήσει το επικοινωνιακό της τομέα και να βελτιώσει την αξιοπιστία της τόσο προς τους εργαζόμενους όσο και προς το ευρύ κοινό. Αξιολογεί καταστάσεις, δράσεις και επιπτώσεις σε διάφορα επίπεδα, όπως οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο και αναζητά τρόπους βέλτιστης διαχείρισης διαμορφώνοντας έτσι μια βιώσιμη στρατηγική για την εκάστοτε περίπτωση.
Το ISO 26000 είναι δομημένο κατά τέτοιο τρόπο που να μπορεί να εφαρμοστεί από οποιοδήποτε οργανισμό ή επιχείρηση, οποιουδήποτε μεγέθους, του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, σε οποιοδήποτε κλάδο! Βασικός στόχος του προτύπου είναι να βοηθήσει έναν οργανισμό να σχεδιάσει και να εφαρμόσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, διασφαλίζοντας ότι:
- κατανοεί τις σχετικές έννοιες της ΕΚΕ
- κατανοεί και αναγνωρίζει τις σχετικές βέλτιστες πρακτικές
- αξιολογεί και αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα θέματα που σχετίζονται με τις επιπτώσεις του σε κοινωνικό, περιβαλλοντικό και οικονομικό επίπεδο
Στα πλαίσια κατανόησης, αξιολόγησης, παρακολούθησης και διαχείρισης της Στρατηγικής ΕΚΕ, το ISO 26000 επικεντρώνεται σε 7 κεντρικά θέματα (core subjects) της κοινωνικής ευθύνης: ανθρώπινα δικαιώματα, εργασιακές πρακτικές, περιβάλλον, πρακτικές δίκαιης λειτουργίας, ζητήματα καταναλωτών, συμμετοχή και ανάπτυξη κοινοτήτων.
Για κάθε ένα από τα 7 κύρια θέματα αναλύονται οι σχετικές αρχές προφύλαξης και διαχείρισης κινδύνων, ενώ τίθενται οι βάσεις για την ανάπτυξη ενός συνολικού συστήματος ελέγχου της επίδοσης του οργανισμού σε αυτά. Επίσης, το πρότυπο καλύπτει και προάγει θέματα στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης τα οποία υπερβαίνουν τη νομοθεσία. Τη διαχείριση όλων αυτών των θεμάτων διέπει η θεμελιώδης αρχή της αναγνώρισης και εμπλοκής με τα ενδιαφερόμενα μέρη του οργανισμού (stakeholders).
Η IMPRUS αναλαμβάνει για λογαριασμό της επιχείρησής σας:
- Την ανάπτυξη, παρακολούθηση και συμβουλευτική υποστήριξη συστήματος διαχείρισης με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες του διεθνούς προτύπου ISO 26000:2010.
- Την αναθεώρηση υφιστάμενων συστημάτων διαχείρισης ποιότητας βάσει ISO 9001 και την ενσωμάτωση των οδηγιών του προτύπου ISO 26000:2010 σε ενιαίο σύστημα διαχείρισης.
- Τη διενέργεια εσωτερικής επιθεώρησης του εφαρμοζόμενου συστήματος.
- Τη διενέργεια ετήσιων εκπαιδευτικών προγραμμάτων του προσωπικού της επιχείρησης σας, σε θέματα Διαχείρισης Κοινωνικής Ευθύνης.